söndag 30 mars 2014

EN DAG KVAR



Godmorgon härliga söndag.

Vaknade med sol i ögonen och ett barn på varje arm, tätt tryckta intill med varma kinder och kuddränder på huden. Att det skilde en timma på klockan på telefonen och på ugnen i köket fick mig att gnugga sömnen ur ögonen ännu engång tills jag insåg att jag helt missat att det är sommartid nu.

Sommar.
Smaka på den du.

Igår hade vi sommarvärme hela dagen och spenderade mest hela dagen utomhus med både lunchkorgen full av pannkakor och fika korgen full av muffins.
Utelek och solröda kinder.
Vilken energiboost må jag säga.
Och samtidigt dränerande.
NI vet ju vad man säger om frisk luft.
Lika mycket som man blir pigg och glad så blir man lite urholkad efter.

Sen tog vi lördagkväll med barnens egenkomponerade hamburgare och halvlåg i soffan med bara millimetrar emellan oss.
Mina barn alltså.
Jag får aldrig nog av den där barnadoften i näsan.


Idag är det en dag kvar.
En dag kvar av det som varit dom passerade nästan 6 åren.

Imorgon börjar jag jobba och blandat med ren skär ångest är det glädje och förväntan.
Företagssäljare inne i stan, flådigt kontor och vad det verkar vara en fantastisk företagskultur.
Det känns som det verkligen är helt rätt ställe och tjänst.
Men ja, det är en omställning.
Gigantisk.

Från att ha varit hemma med barnen till att åka till kontoret varje dag.
Att vara utan dom.
Utan Dom.
Och jag kan komma på mig själv med att tänka om jag verkligen verkligen har gjort det mesta och bästa utav alla dessa nästan 6 åren hemma.
Har jag nyttjat varje dag väl.
Och jag vet svaret.
Att det har jag.
Framför allt har Barnen fått det bästa av världar.

 Villkorslös kärlek, all uppmärksamhet, ständig närvaro och bekräftelse, trygghet och närhet
Dom kommer alltid veta att vad som än händer så finns jag
Ständigt. Närvarande. Alltid.
För så har det alltid varit
Jag. Närvarande. I stunden.

Jag har inte kunnat ge dom en bättre barndoms första år än så här.


Så, imorgon börjar ett nytt kapitel.
Lite skrämmande.
Väldigt spännande.

Så idag njuter vi tillsammanstid jag och barnen.
Det är ett fantastiskt väder ute, som gjort för att liksom surpla in energi i kroppen så jag är redo imorgon.

Redo för barna-lämning, barna-hämtning och däremellan en arbetsdag.

Outfiten är upphängd och klar, känns både bekväm och snygg och lagom business.
Tre faktorer jag älskar att omge mig med.
Imorgon ringer klockan strax före 06 och halvåtta vinkar jag av barnen inne på förskolan.

Det blir bra det här.
Håll tummarna!

Innan dess tar vi söndag och njuter tillsammanstid.
Mamma-Julia-Alice-tid.
Alltid.

Kram

2 kommentarer:

Glamour-Psykologen sa...

Så snygg outfit, jättefin kjol! :) Kram på dig!

Maja The HOuse And LIfe Of Mine sa...

Tack fining.
Älskar den där kjolen.
Hm kap för 98 kr.
Perfek till tjocka svarta strumpbyxor och både pumps och stövletter.
Finns en risk att jag sliter ut den :-)
kram!