lördag 15 mars 2014

DAMERNAS VÄRLD - FÖR DAMEN I MIG




Det bor en liten dam i mig.
Och det får det väl göra när man om några månader blir en fyra och nolla.
Så, det bor en liten dam i mig och därför blev den där damen i mig så himmelens lycklig när jag bläddrade i senaste Damernas Värld och fick se uppslag efter uppslag med fodralklänningar, pennkjolar, matchande väskor och skor och den där damigt kvinnliga looken som jag älskar.



Jag är ju nämligen ingen cool mamma om nu någon trodde det.
Som med lätthet kliver i ett par fotriktiga skor av käng-modell och drar på sig slimmade jeans till lekparken.

Jag tillhör skaran vars garderob innehåller minst 10 underklänningar i olika kulör, material och längd.
Figurformande pantys och spanx och det formligen dignar över av alla strumpbyxor.
Skor med höga klackar finns fler än halvåret har dagar och nej jag tycker inte att man någonsin, någonsin kan ha för många klänningar eller kjolar.




Alltså den där damen i mig skulle med lätthet kunna gå runt i fodral varje dag.
Eller hög kjol och blus.
Jamen ni ser ju.
Den här kreationen är ju helt ljuvlig!
Kvinnliga former, höga klackar och slimmade längder.
Kvinnligt.
Inte coolt och inte tufft eller för mycket ungdom över det, utan kvinnligt. 
Damigt.


Det var en man som stoppade mig utanför affären häromdagen och bara med stor entusiasm och modig framtoning gav mig orden Wow vilken vacker kvinna, vilken kvinna!
Där stod jag, i min svarta fodralklänning och höga stövletter, snygga Zara kappan om kroppen och gav till ett gapflabb, inte skratt, utan flabb, dom är högre, kommer längre nerifrån magen, nästan från tårna.
Och håret fladdrade av allt de där skrattandet.
Men det var modigt.
Och det var snällt.
Att min kvinnlighet, eller försök till den, uppskattades.
:-)

Och jag, jag uppskattar när magasin visar feminina kreationer utan att hela tiden vara haute Couture och fullkomligt omöjligt att bära upp för en vanlig kvinna på väg till jobbet.
Eller att ens investera i för den delen.


Den här däremot kära ni är en Dorothy Perkins och gick loss på hela 299 kr Här
Ett väl investerat fodral kan jag lova då kvaliten var gudomlig.

Så.
Jag älskade senaste numret utav DV.
Den lilla damen i mig har snart tummat sönder sidorna.

Kram



Inga kommentarer: