onsdag 12 mars 2014

EFTER ISKYLA KOM VÄRMEN



Det var en minst sagt tokig tisdagsmorgon.
Vi vaknade med fem (!!) minusgrader och ett tjockt lager is på bilrutan.
Återigen var det dags att packa med alternativa tjocka vinterkläder för barnens utomhuslek på förskolan.

Själv styrde jag businesssuiten mot city där jag skulle träffa säljchefen på företaget B.
Ett stort bra och inom branschen känt företag.
En stor och bra organisation, stabil och säker , finns i hela norden och totalt 19 länder, och som gjord för att kunna växa och avancera i.
Ett företagsklimat som gynnar till det, om man önskar och har potentialen.

Egentligen är tjänsten ett stort steg tillbaka för vad jag har utbildning och erfarenhet för, och lönen är nästan lika med ingenting,  men som sagt, det är ett bra företag att växa i och deras helt nybyggda kontor är en smula att dö för kan jag lova.
Stort och ljust och ybermodernt.
Man vill bara slänga sig ner i någon av alla dessa sköna loungegrupper och avverka säljsamtal efter varandra och vippa lite på foten medan handen håller en nymald caffelatte i handen.

Nåväl.
Jag har gjort vad jag kan i frågan och nu återstår det om möte nummer tre blir av.

Uppdatering: Det blev det...


När jag kom ut från mötet strålade solen och temperaturen visade på 10 plusgrader.
Tvära kast från morgondagen.
Med nytankad bil och Mjuk Biltvätt alldeles nära ställde jag mig i den låååååånga kön och väntade på min tur. Det var inte bara jag som fått vårfeelings och tyckte bilen skulle få tillbaka sin ursprungliga vita färg.


Men, med ett avsnitt av White Collar på ipaden och en nymald kaffe-to-go så klarade man den där halv timman i kön.

Inser ju dock att det var väldigt dumt att jinxa vårtecknen häromdagen men nu så kanske..
När barnen hämtats på förskolan var det nämligen så himmelens underbart väder ute att mellanmålet intogs i strålande, men lite kall sol, på altanen.
Perfekt uppladdning inför Julias gymnastiktimma på kvällen med pappa J då Alice och jag skulle befinna oss på föräldramöte, ett kvällsmöte Alice klarade med bravur och fick guldstjärna.
Hon satt där i läshörnan, med full uppsikt över mig, med nappflaska, snutt, vovve och dockan Idun, läste böcker och tittade lite på Dora, gick en stund till intill liggande hemvrån och serverade mig lite kaffe på en bricka som hon verkligen smög fram med till mig där jag satt och viskade.
- Ja ha fiff-fiff jite kaff tijj dig mamma....

En fulltecknad tisdag minst sagt.
Och nu sitter jag här, denna vårssols-strålande onsdag, med febervam Alice vilande i soffan, Julia är på slajmfest på förskolan och jag jobbar undan papper som en blådåre med fartränder efter mig.
Imorgon årsmöte med Friluftsfrämjandet och sitter man på tre poster är det lite buisy-buisy och saker att ständigt fixa med.

Hasta La Vista alla fina ni.

Kram

Inga kommentarer: