torsdag 27 mars 2014

NÄR BARNEN PLANERAR


Barnens önskemål inför kommande helg med start imorgon fredag.
Julia som skrev sig igenom alla orden med lite hjälp, men hon klarar att stava när hon ljudar orden.
Förträffliga unge.
Alice stod intill och hojtade sina önskemål.

- Baka sossejkinga mamma!

För den oinsatte är detta Sockerkringlor, but of curse.
Älskar dom där lättbakade vidundren som får det att läskas i munnen  redan innan dom fart in i ugnen.



Så, låt se.

Vad har jag och barnen för planer till helgen.

Lillgläntan och fika där.
Måla teckningar med akvarell
Äta utomhus, gärna, love it.
Gå till lekplatsen på Tomteberget
Baka
Äta lördagsgodis
Se Lördagsfilm
Spela massa spel.
Göra Skrottavlorna
Gå upp till Mulleskogen
Leka med Ella och Felix

Förträffligt om ni frågar mig.
Och planen imorgon, förutom att släppa in fönsterputsarna kl 0830 med sina hinkar och putsmedel som  på bästa sätt och skicklighet ska ta sig an alla våra fönster in och ut, spröjs och bleck.

Men förutom det alltså så önskar Julia att vi skulle baka "Papp-kakes".
Till slut gick det upp ett litet ljus när jag insåg att jamen herregud, hon menar ju Cupcakes!
Och det gjorde hon.
Så, planen är den.
Baka chokladmuffins och dekorera för allt vad tygen håller.
Vi har tagit fram hela artilleriet med fina strössel kulor i silver, rött, rosa, figurer och så mina sockerpasta färger så vi kan göra frostningen i vilken fårg dom vill.
Spritsi spritsi älskar ju alla barn.

Härlig fredag höll jag på att skriva innan tanken hann ikapp mig och jag inser att det enbart är torsdagkväll.
En kall sådan i vårt hus trots brasan som brinner.
Mannen fick snilletaget att tunna ut väggen lite i köket för att se status inför kommande dubbeldörrs-insättning.
Det drar lite, och inte så lite, från den redan innan så tunna och dåligt isolerade väggen.
Men, ullkoftor och sockor på.
Idag fick ju tom bilen sommarklädnad undertill.

Härlig torsdag!

Kram

Ps. Griffeltavlan är målad med Griffeltavelfärg från Alcro, den fantastiska svarta-tavlan pennan som man tar bort med urvriden disktrasa kommer från Bokia men även Grafit säljer.
Förträffliga när barnen ska öva sig.

Inga kommentarer: