torsdag 20 mars 2014

FRAMFÖR KAMERAN


Ta på mig, gastade Alice när jag knäppt av några plåtar på storasyster.
Ta på mig när jag snurrar.
Ta på mig när jag går.

Och så började hon sjunga.
Lilla snigel.
Sen ville hon bestämt se efter att jag verkligen fick med sången, på bild.
Det fick jag ju inte.
Det var svårt att förstå.




Annars är det där med foton något som Alice uppskattar.
Och det är alltid lika spännande att ta över ipaden eller telefonen efter henne om hon fått sitta och spela något (pedagogiskt) spel eller fått se en film.

Klickar man in på Bildmappen så hittar man:
Alice ansikte. Alice fötter. Alice ben. Vovven.
Halva Alice panna.
Närbild på näsan.

Så ja, varje kväll innebär att radera.
Det är ju inte så att jag inte uppmuntrar hennes vilja att ta kort, nej herregud, den uppmuntras helt och fullt för jag personligen tycker att fina bilder, tagna med en tanke, är bland det vackrast som finns.
Och hon har potential, helt klart, det där barnet, så ja, foto-knäppandet uppmuntras.


Så, innan förskolan idag hann vi alltså med en liten fotosession.
Vad säger det om effektivitet alá morgonkvisten.

Ps. Dom fina perfekta byxorna hittar man på HM för 129 kr.
Lagom mjuka utan att tappa formen,snygga detaljer och välsydda.
Betyget från båda barnen är att dom är sköna att sitta på knä i och dom sitter inte åt.
Shoppade även blå med vita prickar.
Dagens tips alltså vad det gäller bra lekbyxor att bara dra skalbrallorna över.

Kram

Inga kommentarer: