måndag 17 mars 2014

ÅRETS NYA VÅRJACKOR - MINI RODINI


Även om folket på den östra sidan av det långa landet imorse vaknade av några centimeter snö så har vi haft strålande vårväder, om än väldigt stormigt så barnen röstade ner mig flertalet gånger när jag frisk och flängigt tyckte att vi skulle gå ut och få lite vind i håret.

Det tyckte minsann inte någon av dom mindre i sällskapet.
Varken indiankojjan eller sandlådan lockade, inte heller cykeltur.
Och ja kanske, kanske var det ett bra beslut att vara inne.
Julias hosta kan få vem som helst att hoppa ur skorna när den tar tag i hennes lilla kropp och rasslar upp slem ur halsen, och Alice har varit lite mammigt hängig.
Pyrena mina.

Medan vilan höll i sig efter lunchen på båda två satt jag och investerade i varsin ny jacka åt tjejerna.
Nya vårjackor Mini Rodini från Babyshop 

Herregud, det finns ju liksom några att välja på bland alla fina webbshopar men jag ville inte ha prassliga blommiga eller fulla med detaljer och fluff.
Jag ville ha enkla modeller som inte heller tömmer kontot och som kan passa till det mesta.

Kände att marinblå är en fantastisk färg att kunna kombinera med alla deras rosa och cerisa plagg och den här var lite Fjällräven lik och fantastiskt enkel.
(Och klarar 3000 vattenpelare, bara det är positivt, om man råkar ut för en sommar-skur mitt i allt)

Så, denna blir perfekt som vårjacka och för sena kyliga sommarkvällar för liten och stor.
Nu hoppas jag bara att den är lika fin, och kvalitetig när den kommer...

Vill ni titta närmare finns den Här och med koden secret blev det rabatt ner till 539 kr stycket.
Tippen toppen.

Kram

Uppdatering: Idag kom jackorna, snabb leverans direkt i brevlådan.
Å maj gådd säger jag bara.
Vilka u-n-d-e-r-b-a-r-a jackor.
Så fina, sån fantastisk kvalite och nej, jag får inte ett nickel för att vare sig skriva eller tycka detta, eller får förtjänst av om ni handlar eller inte.
Dom var helt klart värda varenda penning.

4 kommentarer:

Lina sa...

Sicket fint tips. Det blev köp för min del men sajten krånglade så koden gick inte att få in, men ville avsluta affär så jag gjorde köp trots att rabattkod inte gick att mata in pga att sajten bara tuggade och sa varken bu eller bä då jag skulle validera koden. Trots flertal mail till Babyshop direkt efter köp så lägger de inte på rabatten, bara hävdar att jag gjort diverse fel. Det var första och kanske sista gången jag handlar där. Vi får se. Superdålig service hursom. Men jag hoppas på fina produkter

Maja The HOuse And LIfe Of Mine sa...

Hej Lina
Men så oförskämt dålig service!
Koden kom upp per automatik när jag beställde, man klickade bara på VISA AKTUELLA KODER, vilket ju är tacksamt.
Men fruktansvärt dålig service att inte justera det manuellt av dom till dig må jag säga.
Jag hoppas också på fina jackor av bra kvalite, jag gillde det enkla och tycker marinblått tillsammans med lite mer tjejiga färger är sååååå fint.
Kram Maja

Lina sa...

Tack Maja, och på det så borde du ju få provision då du ledde mig till köp, eller hur :)
Ja, skit detsamma. Är bara van att man lindar kunder ganska bra, för att det ger mer i längden

Maja The House And Life Of Mine sa...

Tyvärr får jag inte det, dom vet nog inte ens om min existens förutom på Jack-ordern :))