onsdag 8 april 2009

Återhämtning...trodde jag.

Eftersom det låg ganska mycket (väldigt) slit bakom hela namngivningsfesten i form av fix trix handling bakning matlagning roddning mm för att allt skulle klaffa så tänkte jag ju i mitt stilla sinne och åh nu kan jag få lite lugn i några veckor och bara samla energi, eftersom nattsömnen är kaputtväck då Julia av någon anledning äter dåligt på dagarna men vill frossa på mina bröst på nätterna..

Men iche, då ska vi iväg och köpa hus mitt i allt. Så nu ska vår lägenhet säljas, där jag bott och renoverat under snart 9 års tid (november). Fast den biten känns otroligt bra, för jag vet att vi flyttar till något bättre. Och jag har tagit ut segern lite i förskott för det kan ju vara så att något strular så vi inte får köpa huset men det får vi ju inte tro.

Så nu ska delar av denna bostaden tömmas för att stylas som en bostad som kan locka dels ett yngre par som har eller vill ha barn, eller ett medelålders som sålt huset och vill in till centrum.

Arbetsrummet ska tömmas, målas vägg, göras till ett rosa flickrum. Det betyder att jag igår satt och sydde fina kuddar till fåtöljen, bytte alla foton till tyg och applikationer inuti ramarna istället, bokhyllorna ska tömmas för att bara innehålla Julias alla barnböcker och hennes fina matta ska såklart in, spjälsängen, fårfäll mm..

Till badrummet köpte jag nya olivgröna handukar och tvålpumpar igår, det ska in ljus och tömmas på skötbord och saker...

Matrummets stolar ska få nya fina överdrag, det betyder att jag måste mäta sy och fixa 6 st stolar, hänga dit spegeln och ta bort tavlor..hallen är klar, den ska bara rensas, Köket ska få sin nya fläktkåpa, väggen ska målas, den extra frysen ska bort tillfälligt, bänken oljas och tömmas på saker...
Allt ska städas, putsas och detsamma gäller i badrummet..
Vardagsrumet ska också rensas...
Jisses....ingen rast och ingen ro och allt går inte lika smidigt att göra då jag är ensam hemma med Julia, men vi ska nog lösa det. Blir sena kvällar och tidiga mornar och så hoppas jag att den kan vara på nätet om två veckor...

Bara nu inget går snett med huset..!!

Kram Maja

1 kommentar:

Cecilia sa...

Hej svejs!

Det fixar ni! Håller tummarna för huset! Behöver ni låna utrymme tillfälligtvis får ni säga till. Ha en härlig påsk! Kram Cecilia