onsdag 15 april 2009

Dan före Dopparedan

Onsdag...natt, kan inte sova. Eller jag ska...Ska bara som Alfons säger.
Idag har vi gjort en massa saker och lagt lite slutklämmen på hur det ska se ut imorgon och hur vi rodda med allt.
Och dagen bjöd på solsken så efter en massa städ och fix och plockning i Julias rum så tog vi oss en promenad för olika inköp och fick lite eftermiddagssol på våra bleka näsor.
Kl 18 tog vi dessutom paus i fixandet jag och Julia och tog oss upp till Cecilia där det var Mary Kay hudvårdsstund med en tjej som heter Maria. Det var jag Cecilia och våran granne Malin, Samuels mamma.
Det var superhärligt och fräsch blev man, ska fundera om kassan klarar en beställning annars väntar jag en månad....
Julia tyckte dock att det fick räcka med att vara på hudvårdsskola i en timma, sen var hon trött och hungrig och pappa fick komma upp och hämta henne för gröt och pjamasmys,men då hade han hunnit göra dom där sakerna som jag inte kan så det var inga problem och imorgon ska hon ju vara uppe hos Pär och Cecilia, igen, när vi har fotografen och mäklaren Marcus här för att vi ska kunna hjälpa till med bärande av saker och för att det nog är lugnast för Julia att inte vara med, kan tänka mig att det just nu är ganska rörigt i hennes sinne ändå.

Lägger in några bilder från Julias rum som jag gjorde klart idag, hon gillade sin nya matta, den var lätt att åla omkring på och gunghästen var rolig och dom där vingarna på draken kunde man fladdra med och så var dom blanka och fina..Fåtöljen passade bra för lite bokläsning och hyllorna är fulla av alla hennes böcker.

Håll nu tummarna att allt går vägen, jag vet inte vadjag kan göra bättre..har snurrat på alla blommor tio gånger för att bästa vinkeln ska komma med på bild, ljusstakar står åt rätt håll, jag har putsat och städat och fluffat kuddar och provmöblerat, kollat vinklar och jag kommer ha järnkoll på fotografen :-) Kontrolfreak? Jag? Nä ni skämtar? :-)
Imorgon besiktas även "vårt" hus så nu är det inte långt kvar tills vi skriver pappren, tjohopp!!
Natt kramar Mamma.






2 kommentarer:

Jennypenny sa...

åh så fint det blir=)
Mattan är ju underbar!

Cecilia sa...

Tack för lånet av Julia idag! :-)
Stylingen blev ju superfin och Julias rum supersnyggt! Hoppas allt går vägen nu och att ni får många guldpengar för er fina lägenhet!
Nu skall jag rätta engelskaprov... :-) Pär städar fortfarande..!;-)
Kram Cecilia