onsdag 22 april 2009

Onsdagsdruttel

Så var det onsdag, eller snart är ju den passerad den med men den var härlig så länge den varade.
Vi skulle träffa Annakarin och Elias för lite stadsärenden och presentinköp strax efter kl ett och idag var det våran tur att komma med flåset i halsen eftersom jag var tvungen att stanna till vid lilla Ica och köpa en fralla att knapra på, som den totala brödfanatiker jag är krävs inga pälgg, bara jag får gott nybakat bröd i magen är smaklökarna mer än nöjda. hejhopp.

Julia var på sitt allra bästa solskenshumör i sin nya fina solkhatt och ivrigt sultande på ett vykort som kom idag från farbror och faster på teneriffa semestern. Just nu är det inte så mycket kvar av vykortet men hon älskade det, blankt fint och föreställande en anka i badring.

Idag var ju även dagen för pappas hemkost efter tre dagar borta och gladblev hon mitt i högläsningstsunden i läsfåtöljen när nycklen sattes i låset och in kom pappa, eller ba-ba som vi säger här. (Julia)
Hade ju även lovat att sätta på kaffepannan för vår underbara granne Cecilia och hade ju sett fram emot detta o-särskilda besök, vi ville ju inget särskilt men i det här hemmet gillar vi o-särskilda besök och kan glatt babbla bort evigheter under just sånna. Men vad händer. Jag lägger mig på sängen med Julia vid halv sex och vaknar strax efter sju....Mina rynkor behövde visst lite vila och det var så skönt skönt att ligga där med näsan intryckt intill henne och sniffa bebisdoft att det kändes som jag sovit tusen år..
Vi får sätta på kaffepannan imorgon och ta upp några megamuffins ur frysen.

På det stora hela har vi haft en fantastisk dag med härligt väder och det var mysigt att promenera med Annakarin och Elias, det var ett tag sedan.

Kramar mamma maja

1 kommentar:

Elias & Emilia sa...

Å vi hade så trevligt i ert sällskap! Sund att vi itne tog några foton... Kram på er!